Stiti cine a fost prima femeie din Romania, care s-a plimbat pe bicicleta? Da, ati raspuns corect: ea a fost “Coana Mita Biciclista”.
Cu siguranta ati auzit de ea, dar probabil putini sunteti cei care stiti cine a fost cu adevarat. Coana Mita (Maria Mihaescu), o femeie frumoasa, nu foarte inalta, cu parul blond tuns scurt si cu ochii verzi-albastri. Se spune ca a fost o femeie curtata de mai multi barbati celebri. In trecut se zvonea ca, o parte dintre acestia ar fi fost: Nicolae Grigorescu, Octavian Goga sau chiar de regele Ferdinand (care i-ar fi daruit casa de langa Piata Amzei, casa cu doua corpuri, care continua sa-i poarte numele). Alte voci spuneau ca si regele Manuel al Portugaliei ar fi fost printre pretendenti, ba chiar mai mult, acesta ar fi cerut-o in casatorie, insa a fost refuzat, pentru ca, in acea perioada Mita il iubea pe doctorul Nicolae Minovici (parintele societatii „Salvarea“) caruia a vrut sa-i ramana fidela.
S-a casatorit cu un general Dumitrescu, pe care, pe la mijlocul anilor ’40, il trimitea la cersit numai ca sa poata cina apoi la Athenee Palace si sa-si vopseasca parul la cel mai scump coafor de pe Calea Victoriei. Faima si-a castigat-o in 1898, cand a fost vazuta de ziaristul George Ranetti plimbandu-se cu bicicleta pe Calea Victoriei. Se pare ca era amorezat de ea, dar ea nu-i impartasea acelasi sentiment. Ziaristul respins s-a razbunat, botezând-o „Mita Biciclista“ si inaugurand, astfel, o fertila traditie de poezioare deocheate. Mita Biciclista a fost o pioniera intr-ale pedalatului.
Mai mult de atat, ea a lansat moda costumelor de baie sumare, atunci cand s-a balacit in mare intr-o astfel de tinuta si a fost “mustruluita” de un politist pentru ca toata lumea facea baie in halat pe vremea aceea.
Intre cele doua veacuri, bicicleta era inca o raritate. Aveau inca placute de inmatriculare, iar femeile nu prea se inghesuiau sa le incerce, caci, inevitabil, rochia nu prea inlesnea pedalatul. Cele mai multe biciclete proveneau din Germania, insa in timpul celor doua razboaie piata a fost invadata de marci franceze. Abia in anii ’60 apar si bicicletele Carpati. Inmultindu-se numarul bicicletelor s-a inmultit si numarul doritorilor de mers pe doua roti, de aceea femeia pe bicicleta nu mai era o extravaganta.
Sursa: www.wikipedia.org